Leerders stap in die rekenaar lokaal in, onmiddelik op hulle gemak en die glimlagte is sommer baie breed, want daar is 'n video op die skerm. Die video begin, dis lekker musiek en almal kry onmiddelik baie energie en is sommer lus om te leer.
Dis belangrik om te dink oor presies hoekom leerders in ekstase is daaroor? Ek dink 'n groot faktor is die feit dat dit iets nuut is. As jy 'n nuwe speelding het, wil jy heeldag daarmee speel - gee dit 'n week of so, dan is leerders heel eenvoudig terug by die begin. Ja, leerders leer baie deur KORREK gebruik te maak van tegnologie en die internet.
Podcast, video klasse, Youtube, Google en soveel meer. Leerders het 'n eindelose put van inligting wat aan hulle beskikbaar gestel word. Jy as opvoeder is mismoedig, want wat is dan nou jou doel? Is dit heel eenvoudig 'n geval van: "If you can't beat them, join them".
Besluit jy dan as opvoeder om die rekenaar tegnologie in te vaar en ook video klasse, skuifies en videos saam te stel met jou rekenaarvaardighede? Hierdie klink na 'n goeie idee, behalwe dat onderwysers se kennis oor videos saam stel varieer van uiters handig en kreatief tot terug by 'n persoon wat net 'n liedjie by 'n Powerpoint kan sit. So is tegnologie en rekenaar opvoeding met elke leerder agter 'n rekenaar of tablet die oplossing?
Ek dink 'n onderwyser moet 'n goeie balans handhaaf tussen werk op rekenaars, addisionele internetbronne en die goeie ou gewone pen en papier kennis. Die prag en opwindenheid van onderwys is daarin gelee dat elke dag anders is, want jy werk met mense. Dieselfde kind wat gelukkig was verlede week, kan dalk hierdie week ten gronde wees a.g.v. probleme by die huis of boelies by die skool.
Hierdie persoonlikheids en emosionele stand van leerders maak dit moeilik om vooraf 'n les bekend te stel op die Internet, want jou voorafgestelde idee van wat die leerder se reaksie gaan wees, is nie noodwendig wat die uitkoms gaan wees nie. En hoe stel jy dan vas hoe effektief hierdie digitale klas van jou was?
Daarom in my oe, leerders moet 'n onderwyser he, 'n persoon wat hulle kan leer en kan ondersteun. Tegnologie is fantasties, maar vir een of twee konsepte, maar beslis nie die voltydse oplossing nie. 'N masjien kan nie al jou vrae antwoord nie en ook nie die hart agter die rekenaar se nood raaksien nie.
I concur with all you have said. I feel there should be a balance with regards to digital pedagogy and physical teaching. In addition one can argue that online teaching and physical instruction in the classroom still serve a purpose, especial in South African schools. The majority as we all know still receive education under immense infrastructural difficulties. Therefore a physical method of in instruction is vital, for it allows for physical engagement around concepts and ideas. In the case of online teaching, I feel it does serve a purpose, for in most cases education is hampered with regards to access to local educational institutions, but yes a balance should be met in the classroom pertaining to digital pedagogy and physical teaching, online teaching.
ReplyDelete